Hugo
I juli snubblade han olyckligt och sträckte ut sitt bakben för mycket. Veterinärerna kunde inte hitta något fel, men han fortsatte att halta i flera veckor efteråt. I september hade jag nöjet att träffa denna underbara kille för att se om jag kunde hjälpa honom. Efter en grundlig undersökning upptäckte jag att rörelseomfånget i hans vänstra höft var begränsat och smärtsamt. Dessutom hade musklerna i hans vänstra bakdel minskat.
Behandlingen bestod av begränsade promenader i koppel och specifika övningar för att träna muskelstyrka och stabilitet runt höfterna. Hans motiverade ägare tränade detta med honom och på bara några veckor förbättrades han mycket. Vid det andra mötet byggde vi upp övningarna lite mer och jag behandlade honom med massage för rygg- och bakmuskulaturen. I början av månaden hade jag det sista mötet med Hugo eftersom han mår jättebra och inte har några begränsningar eller symtom längre.
Kommentarer från hans ägare
”Hugo känner sig strålande och älskar att hoppa runt. Idag tog vi några bilder på vår dagliga skogstur på ungefär en timme. Han skadade sitt vänstra ben i våras och led verkligen. Det var nästan omöjligt för honom att gå en kortare väg.
”Veterinären” var inte till någon hjälp, som vi berättade. Sedan besökte vi er och beundrade ert professionella sätt att agera. Hugo kände bekväm från första ögonblicket så att ni kunde undersöka honom utan problem – och framför allt utan bedövning.
Din analys och dina behandlingstips var bra och framgångsrika.
Tack än en gång och njut av bilderna på det levande resultatet av ditt arbete!”



Jag fick en riktigt skön behandling hos Jorine. Jag kom dit med smärta i nedre delen av ryggen. Efter en laserbehandling och en professionell massage kände jag verkligen skillnaden… Nu kan jag röra mig igen utan den gnagande smärtan. Vilken lättnad. Jag rekommenderar det varmt.
Sasja
Jorine är kunnig och noggrann, och hennes lugna sätt gjorde att min hund Sita var väldigt samarbetsvillig under vårt besök. Hon undersökte och observerade hennes rörelsemönster noggrant, förklarade vad jag själv kan göra när det gäller motion och gav mig rekommendationer om kosttillskott. Jag är mycket nöjd med mitt besök.
Marie
Jag är mycket nöjd med behandlingen hos denna fysioterapeut. Jag kom hit på grund av ryggbesvär och blev bemött på ett professionellt och vänligt sätt. De lyssnade uppmärksamt på mina problem och jag fick tydliga förklaringar och effektiva övningar.
Chris